§ 1 Definicje
Klient - osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która składa Zamówienie na Usługi i zawiera Umowę zgodnie z niniejszym Regulaminem i przepisami prawa.
Konsument - pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca zakupu Usług w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca zakupu Usług w zakresie związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Konto - indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji.
Moderacja - działania podejmowane przez Sprzedawcę, mające na celu wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie Niedozwolonych Treści, w tym środki wdrażane przez Sprzedawcę, które wpływają na ich dostępność, widoczność i osiągalność Niedozwolonych Treści, w szczególności ograniczenie dostępu do Niedozwolonych Treści lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji przez Użytkowników lub Klientów, w szczególności zawieszenie lub usunięcie Konta oraz zablokowanie Użytkownikowi lub Klientowi możliwości korzystania ze Strony Internetowej.
Niedozwolone Treści - Treści Użytkownika lub Klienta zabronione przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym m.in. propagujące przemoc lub naruszające dobra osobiste i inne prawa osób trzecich lub Treści niezgodne z Regulaminem.
Rejestracja - czynność faktyczna dokonana w sposób określony w Regulaminie, umożliwiająca założenie Konta Klienta.
Usługi - usługi (w tym usługi doradcze, konsultingowe, audyty) i produkty cyfrowe oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę na odległość, za pośrednictwem Strony Internetowej, wskazane szczegółowo na Stronie Internetowej. Usługi odnoszące się do danych w postaci cyfrowej stanowią Usługi Cyfrowe (zgodnie z definicją poniżej).
Sprzedawca - Maverse Sp. z o.o., ul. Warszawska 40/2A, 40-008 Katowice, NIP: 9542890041, REGON: 542069549, KRS: 0001180384. Sprzedawca jest jednocześnie administratorem Strony Internetowej. Ze Sprzedawcą można się skontaktować mailowo na adres: kontakt@maverse.pl lub pisemnie na adres siedziby.
Strona Internetowa - strona znajdująca się pod adresem, na którym prowadzona jest sprzedaż Usług na odległość. Informacje o funkcjonalnościach Strony Internetowej oraz technicznych środkach jej ochrony, dostępności wsparcia technicznego i aktualizacji, a także mających znaczenie kompatybilnościach i interoperacyjnościach Strony Internetowej, o których Sprzedawca wie lub powinien wiedzieć, znajdują się na Stronie Internetowej.
Treści - materiały i/lub informacje przechowywane i udostępnione przez Sprzedawcę w ramach Strony Internetowej na żądanie Użytkownika, w szczególności opinie.
Usługi Cyfrowe - usługi pozwalająca konsumentowi na: wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
Umowa - umowa o świadczenie usług lub dostarczanie treści/usług cyfrowych, zawarta na odległość za pośrednictwem Strony Internetowej na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
Użytkownik - osoba odwiedzająca Stronę Internetową.
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy.
§ 2 Zasady ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady oraz sposób rejestracji Konta, sprzedaży Usług prowadzonej przez Sprzedawcę na odległość za pośrednictwem Strony Internetowej, a w szczególności określa sposób składania Zamówień, dostawy zamówionych Usług, dokonywania płatności przez Klienta, anulowania Zamówienia, odstąpienia od Umowy przez Konsumenta oraz składania i rozpatrywania reklamacji.
- Pełna treść Regulaminu znajduje się w siedzibie Sprzedawcy oraz na Stronie Internetowej, gdzie klienci mogą przeglądać Regulamin bez ograniczeń oraz mogą sporządzić jego wydruk.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego. Do umów zawieranych pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem na odległość stosuje się postanowienia ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (,,Prawa Konsumenta").
- Użytkownik lub Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania Niedozwolonych Treści;
- korzystania ze Strony Internetowej w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Strony Internetowej niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Strony Internetowej w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników lub Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Strony Internetowej jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Strony Internetowej w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Sprzedawca jest uprawniony do monitorowania i Moderowania Treści. Sprzedawca nie używa narzędzi służących do automatycznego Moderowania treści.
- Sprzedawca umożliwia Użytkownikom i Klientom zgłaszanie obecność Niedozwolonych Treści na Stronie Internetowej. Do zgłaszania Niedozwolonych Treści stosuje się odpowiednio postanowienia § 9 Regulaminu dotyczącego reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 8 poniżej.
- W zgłoszeniu Użytkownik lub Klient jest zobowiązany podać:
- dokładną elektroniczną lokalizację Treści w postaci bezpośredniego linku URL do Treści,
- przyczyny uznania Treści za Niedozwoloną Treść;
- oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- W razie powzięcia informacji o Niedozwolonych Treściach Sprzedawca podejmie stosowane działania mające na celu ich Moderację. W razie powzięcia jakichkolwiek informacji dających podstawę do podejrzenia, że popełniono lub może dojść do popełnienia przestępstwa Sprzedawca zgłosi ten fakt do odpowiednich organów ścigania.
- Jeśli Sprzedawca dysponuje danymi umożliwiającymi skontaktowanie się z Użytkownikiem lub Klientem, który umieścił Niedozwoloną Treść, powiadomi go o dokonanej Moderacji. Powiadomienie zawiera co najmniej wskazanie podstawy umownej i/lub prawnej, na której Sprzedawca opiera swoją decyzję.
- Użytkownikowi lub Klientowi, który umieścił Niedozwoloną Treść, przysługuje prawo odwołania od decyzji Sprzedawcy, o której mowa w ust. 9 powyżej. Do składania odwołania postanowienia, § 9 Regulaminu, stosuje się odpowiednio.
§ 3 Rejestracja Konta
- W celu dokonania Rejestracji i założenia Konta Klienta, Klient wypełnia formularz rejestracyjny udostępniony na Stronie Internetowej i przesyła go drogą elektroniczną Sprzedawcy.
- Hasło do Konta jest nadawane automatycznie. Klient ma możlliwość zmiany hasła.
- Klient ma obowiązek wypełnić wszystkie pola formularza rejestracyjnego z wyjątkiem tych, które oznaczone są jako opcjonalne.
- Klient ponosi odpowiedzialność za prawdziwość i prawidłowość danych podanych przez niego w formularzu rejestracyjnym.
- Klient może posiadać jedno Konto Klienta. Na jedno Konto Klienta przypada dostęp do Usługi na jednym urzadzeniu.
- Klient zobowiązany jest nie udostępniać Konta Klienta osobom trzecim. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za transakcje dokonane przez nieuprawnione osoby trzecie, które uzyskały dostęp do Konta Klienta w wyniku niedochowania zasad ostrożności przez Klienta przy posługiwaniu się loginem i hasłem do Konta.
- Przesłanie wypełnionego formularza rejestracyjnego jest równoznaczne z wolą zawarcia przez Klienta umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Wypełniając formularz rejestracyjny, Klient potwierdza zapoznanie się, akceptację i przyjęcie do stosowania postanowień Regulaminu i oświadcza, że zapoznał się z zasadami przetwarzania jego danych osobowych przez Sprzedawcę.
- Po przesłaniu prawidłowo wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje potwierdzenie dokonania Rejestracji drogą elektroniczną na podany w formularzu rejestracyjnym adres poczty elektronicznej.
- W celu usunięcia Konta Klienta, Klient zwraca się do Sprzedawcy z prośbą o usunięcie Konta na adres e-mail podany w §1.
- Sprzedawca uprawniony jest do usunięcia Konta Klienta, w przypadku nieprzestrzegania przez Klienta postanowień Regulaminu.
§ 4 Składanie Zamówień
- Składanie Zamówień przez Klienta na Usługi za pośrednictwem Strony Internetowej możliwe jest zarówno po zarejestrowaniu się i założeniu Konta Klienta jak i bez dokonywania Rejestracji (o ile Sprzedawca udostępnia taką funkcję).
- Informacje o Usługach dostępne na Stronie Internetowej nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, są one jedynie zaproszeniem do składania ofert zakupu przez Klienta w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Przeglądanie ww. informacji nie wymaga Rejestracji.
- Złożenie Zamówienia przez Klienta (nawet jeżeli Klient jednocześnie je opłacił) jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy oferty nabycia Usług.
- W celu złożenia Zamówienia, Klient wypełnia formularz Zamówienia udostępniony na Stronie Internetowej.
- W formularzu Zamówienia należy podać informacje niezbędne do realizacji Zamówienia.
- W formularzu Zamówienia Klient może wskazać dodatkowo dane wymagane dla wystawienia faktury VAT.
- Klient ma obowiązek wypełnić wszystkie pola formularza Zamówienia z wyjątkiem tych, które oznaczone są jako opcjonalne.
- Poprawnie wypełniony formularz Zamówienia Klient wysyła drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu Zamówienia.
- Aby zakończyć składanie Zamówienia, należy kliknąć przycisk „Kupuję i płacę".
- Klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres poczty elektronicznej Klienta podany podczas Rejestracji.
- Umowa zostaje zawarta pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem w chwili otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji oraz pod warunkiem dokonania zapłaty za Zamówienie przez Klienta.
- Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi i treści zawieranej Umowy następuje poprzez przesłanie Konsumentowi wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 10 powyżej, zawierającej potwierdzenie zawarcia umowy na odległość w rozumieniu art. 21 Praw Konsumenta.
- Klient ponosi odpowiedzialność za prawdziwość i prawidłowość danych podanych przez niego w formularzu Zamówienia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w obsłudze Zamówienia lub innych dyspozycji Klienta, powstałe wskutek przekazania przez Klienta błędnych danych.
- Składanie Zamówień bez Rejestracji odbywa się na tych samym zasadach, co składanie Zamówienia po dokonaniu Rejestracji, z wyjątkiem dodatkowego obowiązku Klienta do każdorazowego uzupełnienia wszelkich danych wymaganych do złożenia Zamówienia, które to dane w przypadku dokonania Rejestracji uzupełniane są automatycznie.
§ 5 Sposób zapłaty
- Klient ma obowiązek opłacić Zamówienie. Dostępne dla Klienta formy płatności podane są na Stronie Internetowej.
- Szczegółowe warunki korzystania z poszczególnych form płatności, udostępnianych przez podmioty trzecie, określone są w regulaminach udostępnianych przez te podmioty. Korzystanie z ww. form płatności oznacza akceptację przez Klienta ww. regulaminów oraz oznacza udostępnienie danych osobowych Klienta na rzecz takich podmiotów trzecich w zakresie niezbędnym do realizacji płatności. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania podmiotów trzecich realizujących proces płatności.
- Przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje pod warunkiem dokonania płatności za zamówione Usługi. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą, czas realizacji Zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
§ 6 Ceny
- Wszystkie ceny Usług umieszczone na Stronie Internetowej zawierają podatek VAT, nie zawierają informacji dotyczących ewentualnych opłat celnych (o ile wystąpią), jak również nie uwzględniają kosztów dostawy. Koszty dostawy jak i ewentualne opłaty celne (o ile wystąpią) doliczane są do ceny zamawianych Usług i ponosi je Klient.
- Łączna cena Zamówienia obliczana jest według z uwzględnieniem wyborów dokonanych przez Klienta w trakcie procesu składania Zamówienia, zgodnie ze stawkami wskazanymi na Stronie Internetowej. Łączna cena Zamówienia wskazana jest w podsumowaniu Zamówienia i akceptowana przez Klienta poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę".
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen Usług znajdujących się na Stronie Internetowej, wprowadzania nowych Usług do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian zgodnie z przepisami prawa.
- Powyższe uprawnienia nie naruszają praw Klientów, którzy zawarli Umowy przed datą wejścia w życie ww. zmian lub praw Klientów uprawnionych do korzystania z danej promocji, zgodnie z jej zasadami i w okresie jej trwania.
- W przypadku obniżenia ceny Usług Sprzedawca obok informacji o cenie zamieszcza również informację o najniższej cenie tych Usług, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dane Usługi są oferowane do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca zamieszcza również informację o najniższej cenie tych Usług, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tych Usług do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
§ 7 Realizacja Zamówienia
- Po otrzymaniu Zamówienia złożonego za pośrednictwem Strony Internetowej, następuje weryfikacja dostępności zamówionej przez Klienta Usługi.
- Jeżeli Usługa jest dostępna, a realizacja Zamówienia jest możliwa, Zamówienie jest realizowane zgodnie z warunkami określonymi poniżej. Sprzedawca dostarcza Klientowi Usługę niezwłocznie po zawarciu Umowy w sposób opisany na Stronie Internetowej.
- Sprzedawca zobowiązuje się, w ramach Umowy, dostarczyć Usługi zgodne z Umową.
- Wraz z Usługą Sprzedawca dostarczy Klientowi odpowiedni dowód zakupu.
- W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta w całości lub braku możliwości realizacji Zamówienia w czasie przewidzianym na jego realizację, Sprzedawca poinformuje o zaistniałej sytuacji Klienta.
- W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia jedynie w odniesieniu do części Usług objętych Zamówieniem, Klient zostanie poinformowany o stanie Zamówienia i ma prawo anulować Zamówienie w całości lub w części. Decyzję co do dalszego sposobu realizacji zamówienia Klient przekazuje Sprzedawcy poprzez zwrotną wiadomość e-mail na adres Sprzedawcy. W takiej sytuacji Klient może wybrać:
- a) częściową realizację, co powoduje zrealizowanie Zamówienia w zakresie dotyczącym wyłącznie możliwych do wysyłki Usług. Umowa zostaje wówczas rozwiązana odnośnie niemożliwej do realizacji części Zamówienia. Sprzedawca zostaje zwolniony z obowiązku realizacji Zamówienia w zakresie niemożliwych do dostarczenia Usług i jest zobowiązany zwrócić koszty, poniesione przez Klienta, w zakresie niemożliwej do realizacji części Zamówienia, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia przekazania Sprzedawcy decyzji przez Klienta zgodnie z tym ust. 6, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient;
- b) anulowanie całości Zamówienia, co powoduje rozwiązanie Umowy odnośnie całego przedmiotu Zamówienia. Sprzedawca zostaje wówczas zwolniony z obowiązku realizacji Zamówienia w całym zakresie i jest zobowiązany zwrócić poniesione dotychczas przez Klienta koszty złożenia Zamówienia niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia przekazania Sprzedawcy decyzji przez Klienta zgodnie z tym ust. 6, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
- Usługi są udostępniane w najnowszej wersji, dostępnej w chwili zawarcia Umowy. Sprzedawca poinformuje o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Usług z Umową, a Konsument powinien wówczas zainstalować tę aktualizację w rozsądnym terminie, w szczególności w czasie wskazanym przez Sprzedawcę.
- Jakiekolwiek zmiany w Usłudze, inne niż niezbędne do zachowania zgodności Usługi z umową, mogą być wprowadzane w wyjątkowych okolicznościach wskazanych w §12 ust. 2 Regulaminu. Konsument zostanie poinformowany z wyprzedzeniem o wprowadzanych zmianach. Sprzedawca nie może dokonać zmiany Usługi Cyfrowej dostarczanej w sposób jednorazowy.
- Jeżeli Klient nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Sprzedawcę zgodnie z ust. 7 powyżej, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Usługi z Umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
- a) poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
- b) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę.
§ 8 Odstąpienie przez Konsumenta od Umowy o dostarczenie Usług Cyfrowych
- Jeżeli Klient jest Konsumentem, na podstawie Praw Konsumenta, przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy zgodnie z poniższymi postanowieniami. Jeżeli Klient nie jest Konsumentem, poniższych postanowień nie stosuje się.
- Konsument może odstąpić od Umowy o dostarczenie Usług Cyfrowych bez podawania przyczyny w ciągu 30 (trzydziestu) dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy, poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem ww. terminu.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach określonych szczegółowo w art. 38 ust. 1 Praw Konsumenta.
- W przypadku odstąpienia od Umowy jest ona uważana za niezawartą.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy można złożyć w dowolnej formie, pod warunkiem, że z oświadczenia wynika wola odstąpienia od Umowy, w tym na formularzu, którego wzór dostępny jest pod Regulaminem jako Załącznik nr 1, jak również na formularzu odstąpienia od umowy, który stanowi Załącznik nr 2 do Praw Konsumenta.
- Sprzedawca zwraca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez Konsumenta płatności. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy sprzedaży Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Usługi będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Usługi (o ile dotyczy).
- W przypadku odstąpienia od Umowy, od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, Sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie trwania Umowy, z wyjątkiem treści, które:
- a) są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą Cyfrową, która stanowiła przedmiot Umowy,
- b) dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Usług Cyfrowych;
- c) zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
- d) zostały wytworzone przez Klienta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 8 pkt a-c, Sprzedawca na żądanie Konsumenta udostępni mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie trwania Umowy. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Sprzedawcy nieodpłatnie, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z Usługi, w szczególności poprzez zablokowanie Konta. Przepis ten nie ma wpływu na uprawnienia, o których mowa w ust. 9 powyżej.
§ 9 Reklamacje
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Usługi Cyfrowej dostarczanej jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Usługi Cyfrowej z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Usługi Cyfrowej, istniał w chwili jej dostarczenia. Konsumentowi przysługuje uprawnienie do żądania naprawy lub wymiany Usługi Cyfrowej na wolną od wad, jak również obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy, o ile wada jest istotna.
- W przypadku Usług Cyfrowych dostarczanych w sposób ciągły Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Usług Cyfrowych, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności Usługi Cyfrowej z Umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Domniemania określone w ust. 1 i 2 nie mają zastosowania, jeżeli:
- a) środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Sprzedawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy;
- b) Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy o obowiązku współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Usług Cyfrowych z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
- Po odstąpieniu od Umowy, Sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie trwania Umowy, z wyjątkiem treści, które:
- a) są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą Cyfrową, która stanowiła przedmiot Umowy,
- b) dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Usług Cyfrowych;
- c) zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
- d) zostały wytworzone przez Klienta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 4 pkt a-c, Sprzedawca na żądanie Konsumenta udostępni mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie trwania Umowy. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Sprzedawcy nieodpłatnie, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie.
- Powyższe uprawnienia przysługują tylko Klientom będącym Konsumentami. W stosunkach między Sprzedawcą, a Klientem niebędącym Konsumentem rękojmia za wady jest wyłączona.
- Reklamacje dotyczące Usług mogą być zgłaszane listownie na adres korespondencyjny lub adres e-mail Sprzedawcy wskazany w Regulaminie.
- Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko Konsumenta oraz dokładny opis i wskazanie okoliczności stanowiących podstawę reklamacji. Do reklamacji należy dołączyć dowód zakupu Usługi.
- Sprzedawca, po otrzymaniu reklamacji, ustosunkuje się do niej i poinformuje Konsumenta o dalszym postępowaniu najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni